Hatásgyakorlat képzések

 

 

 

Hadd meséljek három ügyfélről, akik teljesen eltérő nehézségek miatt fordultak hozzám.
Sarolta a főnökével való kapcsolatán szeretett volna javítani; Vilmos a barátnőjével nem találta a közös hangot; Aria pedig azt akarta megérteni, hogy miért kerül akaratlanul is konfliktusokba. Közös volt bennük, hogy kommunikációs téren szerettek volna fejlődni, és hogy mindannyian több módszerrel próbálták már kezelni a kihívást jelentő helyzeteket, sajnos sikertelenül.
Az egyéni fejlesztések során mindhármukkal egy-egy órát beszélgettem úgy, hogy közben egy kamerával felvételt készítettünk a foglalkozásról, majd hazavittem a rögzített anyagot. A következő találkozón ebből csupán 10 percnyi filmet láttak (összevágva), a reakciójuk így is a teljes döbbenet volt – ugyanis végre felismerték kommunikációs nehézségeik okát.
Látták, hogy miért történik velük ugyanaz, miért kerülnek folyton hasonló helyzetbe. És így már az sem volt kérdés, hogy merre induljanak el. A megértés sokszor azon múlik, hogy képesek vagyunk-e más szemszögből nézni a kialakult helyzetet, és ez néha tényleg azt jelenti, hogy szó szerint látnunk kell, mit csinálunk.
Az eseményeknek ugyanis úgy is katalizátoraivá válhatunk, ha meg sem szólalunk – elég, ha a testünk beszél helyettünk. Nonverbális jelzéseink megjelenésének ugyanis nem mindig vagyunk tudatában, nem mellesleg meggátolni sem tudjuk, hogy őszinte érzéseink és gondolataink megnyilvánuljanak a másik felé valamilyen formában.
Ha ismerjük a reakcióinkat, kapcsolódó mimikánkat vagy hangunk árulkodó változásait, jobban értjük, hogy mások milyennek látnak ilyenkor. Ezzel a képpel pedig már lehet dolgozni.

Egyéni
Coaching

50.000 Ft / óra

Kiknek ajánlom?

A hatáskeltés gyakorlatát azoknak ajánlom, akik meg akarják mutatni az értékeiket. Azoknak, akik szeretnének magabiztosan és hitelesen kommunikálni – bármilyen „közönség” előtt. És azoknak is, akik számukra nehéz emberekkel találnák meg a közös hangot.

Miért fontos?

Azért, mert elképesztően jó érzés befolyással lenni olyan helyzetekre, amik kapcsán eddig tehetetlennek éreztük magunkat.

Mit nyerhetünk vele?

 

Csoportos
Coaching

100.000 / óra

A nonverbális készségek a társas interakciókban jelentenek igazán nagy előnyt – vagy hátrányt. Gyorsan felmérni, pontosan megérteni és megfelelően reagálni úgy lehet igazán, ha „szemünkkel is halljuk” a másikat, vagyis ha képesek vagyunk felmérni érzelmi, hangulati állapotát. A testbeszéd azonban még ennél is többet jelent, a kimondott szónál ugyanis sokszor őszintébb, és személyiségjegyek/motivációk kapcsán is kiegészíti a képet, amit egymásról alkotunk.

Milyen területen jelent előnyt a testbeszéd jelzéseinek felismerése és nonverbális kommunikáció fejlesztése? Ügyfélkezelés, Értékesíté,Csapatépítés, Asszertív kommunikáció, Vezetői készségek fejlesztése, Vállalati arculat és personal branding

 

noun_Goals_2594729

Nyilvános beszédre való felkészítés

Mit érezzen a közönség?
Mire gondoljanak?
Mit szeretnél, mit tegyenek?

Ha meg tudod válaszolni ezeket a kérdéseket, akkor meg is tetted az első lépést egy sikeresebb előadás felé. Egy beszéd tervezése ugyanis bőven nem ér véget annál a pontnál, ahol már tudod, MIT akarsz mondani és vetíteni – ekkor jön a HOGYAN kérdése, ami teljesen külön stratégiát igényel. Elmondani, amiért jöttél nem jelent nagy kihívást, viszont ha az előadásoddal kapcsolatos célokat nézzük, az egyszerű információcsere önmagában nem a leghatékonyabb. Hiszen célod lehet például az is, hogy az üzenet átadása mellett motiválj és cselekvésre buzdíts; hogy szakmaiságod mellett humoroddal is lehengereld a közönséget; esetleg szeretnéd, ha a későbbiekben hivatkoznának rád, ha idéznének tőled; jó lenne, ha az előadás után új ügyfelek, partnerek keresnének meg, vagy további felkéréseket kapnál

A lojalitás nyelve

A jobb megértés erősebb kapcsolódást eredményez, ez pedig legalább annyira nyerő az ügyfél-elégedettség szempontjából, mint csoportvezető és beosztott gördülékeny együttműködését illetően – nem is beszélve arról, mennyire jó érzés olyan emberekkel időt tölteni, akik valóban figyelnek ránk. A figyelem kimagasló értékkel bír, a törődés pedig azért lesz kifizetődő, mert lojalitást eredményez. Hol nincs szükség erre?

 

Arculati tényező

Aki beszél egy ügyféllel, a cég hangjává válik, a személyes kapcsolattartók viszont már az arculatot is képviselik megjelenésükkel, hozzáállásukkal. A vállalat elvárásai egyre bővülnek, azonban a munkavállaló nem mindig kap egyértelmű tanácsot arra vonatkozóan, hogy hogyan képviselje a cég imidzsét, a termék exkluzivitását, vagy a pozíció ígéretét. Pedig sokszor éppen ezekkel az ígéretekkel

Hogyan tudok neked segíteni?

HOGYAN TUDOK SEGÍTENI NEKED?

Megmutatom, hogyan formálhatod beszéded fontos részüzeneteit emocionális üzenetekké. A legerősebb hatást érzelmeken keresztül gyakorolhatod közönségedre, lényeges, hogy akik hallgatnak téged, azok azonosulni is tudjanak az általad elmondottakkal.

Szükség lesz a bevonódásodra. Az üzenet nem lehet független tőled, mindent a te tapasztalataidon és meglátásaidon keresztül látnak majd – ez adja a beszéd hangulatát, a történetek hitelességét és azokat a pontokat, ahol a hallgatóság kapcsolódik hozzád. Ehhez viszont el kell érnünk, hogy többet mutass magadból.

A felkészítési folyamat alatt megismerheted azokat a nonverbális jelzéseket, amelyek az első másodpercektől befolyásolják a közönség rólad alkotott véleményét. Nagyon hamar rá fogsz érezni, hogy testbeszédeddel milyen módon hangsúlyozhatod és árnyalhatod előadásod szöveges tartalmát – ami ezáltal mindig új színezetet, néha egészen más értelmezést kap.

A közös munka során hangjátékot és gesztusokat tesztelünk, de végül csakis azokat építjük a beszédedbe, amelyekkel valóban tudsz azonosulni. A természetesség és a magabiztosság a legalapvetőbb kellékei egy remek előadónak – nonverbális kommunikációd fejlesztésével pedig ezek mellett saját, egyedi előadói karaktered kiépítését vesszük célba.

TERVEZZÜK MEG EGYÜTT A TE HATÁSODAT IS!

en_USEnglish