Benyomásból hatás

(személyes konzultáció)

Az első benyomás mindent visz?’ című videóban egy öltönyös férfi 5 másodpercnyi megfigyeléséből születő ítéleteinket elemeztük és ugyanitt feltettem egy fontos kérdést: nekünk milyen előnyünk származhat abból, ha tudjuk, hogy mások milyen első benyomást alkotnak rólunk?

Az én véleményem szerint ezek az információk – jól használva – stratégiai előnyhöz juttathatnak minket.

Az első benyomás jelentősége ugyanis abban rejlik, hogy azok, akikkel először találkozunk ennek függvényében vagy pozitív, vagy negatív irányba mozdulnak el velünk kapcsolatos – vásárlási, együttműködési, partnerségi, követési… – hajlandóságukat illetően. Emiatt hiába rendelkezünk 20 perccel, egy órával vagy több személyes találkozó időtartamával valakinek a meggyőzésére, az, hogy végül sikerrel járunk-e nagymértékben ezeken az első másodperceken és perceken múlik.

Kompetencia, nyitottság, megbízhatóság, sikeresség vagy jóindulat – néhány tulajdonság azok közül, amiket hajlamosak vagyunk az illető tényleges megismerése előtt „belelátni” a másikba. Ahogyan ezek hiányát is. Az egyéni konklúzió pedig minden esetben egy belső megérzés arra vonatkozóan, hogy például:

Szimpatikus az illető? Igen = jó érzésem van vele kapcsolatban.

Szeretném meghallgatni? Igen = örömmel szánok rá 10 percet.

Szívesen töltök időt vele? Igen = egy következő megbeszélés pozitív élménynek ígérkezik.

Értékes lehet, amit mond? Igen = Látszik, hogy ő sikeres, szóval érdemes meghallgatni.

Pozitív „belső válaszok” esetén a másik bizalmat szavaz nekünk, szűkös idejéből és figyelmi energiáiból pedig szívesen áldoz ránk. A negatív verziók hatása egyértelmű. A válasz minden esetben: ’ha nem muszáj, akkor nem’ – lesz.

A személyes konzultáció 1 órájában

  • Meghatározzuk, hogy pontosan milyen kommunikációs cél mentén szeretnél hatékonyabbá/meggyőzőbbé válni. Ez lehet egy értékesítési vagy tárgyalási folyamat sikeres lezárása; céges meetingen az ötleteid, meglátásaid magabiztos képviselete; üzleti csoportokban sikeres kapcsolatépítés; prezentációs szituációban a hatásos előadás, stb.
  • Felmérjük, hogy megjelenésed és karakteri tényezőid milyen pontokon segíthetik kommunikációd hatékonyságát (pl: az arcod alapján már eleve empatikusnak tűnsz).
  • Megvizsgáljuk, hogy milyen metakommunikációs eszközöket használsz automatikusan. Gesztusaiddal, mimikáddal vagy hangjátékoddal milyen hatást gyakorolsz jelenleg a környezetedre.
  • Megtervezzük azt a hatáskeltési stratégiát, amiben karaktered, szavaid és metakommunikációd hármasa hatékony egységet alkot – így maximalizálva a másokra gyakorolt benyomásod erejét.

Érdekel, hogy ezekből mit pipálnának ki az ügyfeleid/partnereid, ha a veled kapcsolatos benyomásukról kérdeznénk őket?

  • kompetenciád és tapasztalatod konkrét értékké tudod formálni mások számára
  • aktualitást képviselsz
  • kompetitív helyzetben is magabiztosan képviseled önmagad és céged erősségeit
  • partnerségben gondolkozol; a win-win nálad alap
  • szakmai ígéretednek vagy egy nagyon vonzó emberi oldala is

Vagy inkább azok válaszára lennél kíváncsi, akikkel valamiért nem került sor a második találkozóra? Vizsgáljuk meg együtt, hogy milyen hatásfokkal működsz most és milyen viselkedési stratégia növelné a pozitív visszajelzések számát!

A személyes konzultáció 60 perces, díja 20.000.-Ft. A konzultációval kapcsolatos további kérdések esetén keress bátran az alábbi elérhetőségek valamelyikén!

T. Bieniek Ildikó

Előadói hatáskeltéssel, metakommunikációs fejlesztéssel foglalkozó szakember

a “Még mindig előadok, tehát vagyok” című prezentációtechnikai könyv társszerzője,

a DrPrezi Team tagja

Mobil: 0036/30 4197791

E-mail: ildiko@hatasgyakorlat.hu

WEB    FACEBOOK    LINKEDIN

en_USEnglish
en_USEnglish